Torsdagsdejt

Igår blev det en mitt-i-veckan-dejt med mannen och ett annat par. Först åt vi indisk mat i Kristianstad. Älskar verkligen indiskt och maten igår var super. Därefter blev det bio på Scala i Sölvesborg. 
Att gå på bio är något vi gör ofta och är nog en av de sakerna vi inser inte kommer kunna hända lika ofta nu när familjen ska utökas. Vi brukar dock skämta lite om att de första barnpassningar från våra familjer får bli på den och den filmen. Första målet är att kunna se Star Wars så klart men det kan nog bli aningens svårt för min del om jag fortfarande ammar. Kan kanske iofs vara värt att öva på flaska för detta ändamål. Eller kan man smuggla in en 2-månaders bebis på biografen?
11 kommentarer
Hanna

Så spännande att bebis kan komma när som helst nu. :-D Det låter verkligen som att ni hade en rolig kväll tillsammans.

Svar: Ja, det är verkligen spännande! Det var en supermysig kväll =)
Rebecca Centrén

josefin

åh vilken fin blus, den ser jätte skön ut :) vart har du köpt den någonstans? :) ha en fin fredag!

Svar: Den är från H&M. Köpte den i våras så vet inte om den finns kvar. Ha en härlig helg!
Rebecca Centrén

erikasblogg.se

Hej Rebecca! Jag har i princip nyligen hittat din blogg. Vet att du varit en av Mode-bloggarna men har inte riktigt fastnat för nån av dem. Nu när du kommer in i Everyday-gänget så fastnade jag direkt, haha. Har lusläst dina senaste inlägg och tycker det är så spännande med att det snart är dags för bebisens ankomst. Så spännande! jag har själv en tvååring och jag kan säga att mammalivet är fantastiskt (men samtidigt prövande, såklart!). Ska bli roligt att följa dig här och ett stort lycka till när det är dags!

Å du, min man och jag lämnade bort vår guldklimp till mormor och morfar redan när han var 3 veckor just för att gå på bio. Och det gick alldeles utmärkt! Det handlar ju bara om ett par timmar och hade hade sovit hela tiden. Sen kan andra diskutera om det är rätt eller fel men det ger jag blanka tusan i. Man känner sitt barn bäst själv och det gäller att inte tappa bort sin partner i föräldraskapet som, förutom är en riktig ren jäkla lycka och glädje, även innebär sömnbrist, tårar och frustration. Man blir liksom ett nytt team med sin partner och sin lilla bebis och man sätter sina egna regler. Så gå på bio för tusan och ha det mysigt med din man <3

Stor kram!

Svar: Tack så mycket för din fina och härliga kommentar! Jag hoppas så att det även kommer funka för oss. Vad andra tänker tycker jag inte heller man ska bry sig om. Man får göra det som är bäst för sig själv och sin familj.

Ha en underbar helg!
Rebecca Centrén

Sandra

Så mysigt att hitta på saker mitt i veckan också! :)

Svar: Ja, det känns nästan lite extra mysigt jämfört med att göra det på helgerna =) Lite vardagslyx får man unna sig ibland =)
Rebecca Centrén

Tess

Du kommer veta ditt barns rutiner vid det laget :-) För oss så funkade det absolut om det bara gällde några timmar. Matade när vi skulle gå och matade när vi kom hem. Inga problem! Så länge som barnet är med en person som hen känner sig trygg med. Genomsnittligt så ammar en bebis 12 gånger per dygn och om man har en bebis som accepterar flaska så kan man pumpa ut :-) Lycka till!

Svar: Tack för stöttande kommentar! Jag hoppas det kommer funka för oss också =)
Rebecca Centrén

Elinor

Smuggla in går utan problem, men hemskt högt ljud för den lille :) rekommenderar i så fall hörselkåpor.. Men allra helst bebisbio/barnvagnsbio! Det brukar vara dagtid, och med något lägre ljud och något dämpad belysning. Tillåter med barnskrik m.m :) fantastiskt, har sett många bra filmer på det viset!
Annars är ju inte en film så pass lång att du kanske har en amningspaus.. Om era barnvakter håller sig utanför bion, gåendes med vagnen, så att du kan springa ut om det krisar, så är det absolut inga problem!
Och att gå ut och käka är det minsta problemet med en spädis, de sover ändå konstant första tiden. Är det en nöjd bebis som gärna sover i vagn så är det inga problem. Sen när de blir något år eller två... Då är det värre ;)

Aurora

Men åh spänningen är olidlig haha, kikar in här flera ggr per dag nu för att se om något har hänt än
:)
Är sj såå sugen på ett lillasyskon, hu hu var på IKEA igår dessutom... :P

Vill passa på att önska er all lycka till och gratulera i förskott. Enda tipsen: ge saker tid, och prata mycket med varanda <3

Svar: Tack så mycket! Ja det är verkligen spännande ☺️
Rebecca Centrén

sandra

Så kul med bio. Vi gick på en massa bio när den minsta var liten och det gick super, dock är det ju ljudet som kan vara lite högt, men finns det sköna kåpor så är det ju perfekt. Dom ammar ju och sover mest så det är perfekt att passa på när de är små. Inte lika lätt när de blir en fyra- fem månader och är nyfikna och uppe mer. Ha en trevlig kväll

JUNITJEJ

När är det dags att föda?

Svar: Var beräknat till den 27 så nu kan det hända vilken dag som 😊
Rebecca Centrén

Emelie

Ni får köra barnvagnsbio annars! 😃

Josefin

Jag och min man gick på bio jämt förut. Men efter att våran dotter kom till världen så har det aldrig blivit av igen. Vi har alltså inte varit på bio alls på 2-3 år. Kanske är dax snart :P Lycka till med allt!

Svar: Kan tänka mig att det lätt blir så. Men kolla på film hemma funkar ju också. Fast snart kanske ni ska unna er ett biobesök, blir säkert extra mysigt när ni inte varit där på så lång tid 😊
Tack så mycket!
Rebecca Centrén