Vårt bröllop - Hår och smink


Photo: Jennie Kallenberg Edit: Me
 
Nu har det snart gått en månad sen vi gifte oss så det är väl hög tid att dela med mig lite mer från bröllopet. Har konstaterat att jag får dela upp det hela i flera inlägg annars blir det svårt att få med allt.
Det här är bilder hemifrån vårt där vi tjejer sov över från fredagen och sen gjorde oss i ordning på dagen d. Riktigt skönt att vara hemma tyckte jag och slippa åka iväg till frisör och make-up artist. Eftersom vi inte behövde köra någonstans kunde vi sova länge och sen äta en lugn och mysig frukost tillsammans. Jag hatar verkligen att gå upp på morgonen så att få sova så länge jag behöver var viktigt för mig. 
Till frukosten kom både frisör och make-up artist som båda är vänner till mig. Så skönt att ha sådana man litar på som fixar en. De vet vad man gillar och det är lättare att förklara hur man vill ha det. Självklart hade jag testat både smink och hår innan så vi var helt på det klara hur det skulle vara. Ledord för både hår och smink var enkelt och naturligt.
Håret hade jag uppsatt i en rufsig knut. Jag ville ha en enkel uppsättning och absolut inget hår hängandes. Sen är jag inte för så mycket krusiduller och värsta avancerade uppsättningar så en enkel knut kändes perfekt för mig. Hade kunnat tänka mig en låg bulle lite som mina tärnor hade men ville inte känna mig för damig vilket man lätt kan göra i en lägre uppsättning tycker jag. Jag ville känna mig som en ballerina! 
Sminket var så naturligt det bara kan bli. Naturliga bryn, rosiga kinder och lite mascara. Självklart läggs det mer smink än så men det var så känslan av sminket var.
Jag var så nöjd med både smink och hår, det kändes verkligen super. Tack så mycket Maja och Elin för att ni gjorde mig så fin!
När smink och hår var lagt åkte klänningen på och därefter åkte vi för att fotograferas. Den biten kommer i nästa inlägg som jag gör så fort jag fått alla foton från vår fotograf.
Bröllop Hair Hår Make up Smink Wedding
3 kommentarer
Sofia

Helt fantastisk klänning! Jag jobbar med ett bröllopsprojekt på jobbet just nu och har turen att få spana fina klänningar och annat trots att jag inte ska gifta mig ;-)

Svar: Tack så mycket! Det låter inte helt fel hade jag också kunnat tänka mig att jobba med =)
Rebecca Centrén

Michelle

Första gången jag hittat till din blogg och när det första jag ser är ett blogginlägg på dig i din bröllopsklänning blir jag ju helt fast! (planerar mitt egna bröllop just nu)

Super fin blogg och jag kan knappt vänta på nästa blogginlägg under kategorin Wedding.

Svar: Vad roligt att höra! Spännande med bröllopsplanering. Ska försöka få ut flera inlägg snart och är det något speciellt du undrar är det bara att fråga. Vet att det är mycket att tänka på =)
Rebecca Centrén

Camilla å

Hej! Jättefin klänning + hår!

Svar: Tack så mycket!
Rebecca Centrén