Photoshop - bra/dåligt?


Hittade lite gamla bilder som jag lekt lite med i photoshop. Gillar ni fotona? Om ni gör det måste jag göra er besvikna. Sanningen ser lite annorlunda ut, se nedan:




Jag är en riktig nybörjare på photoshop, använt det 20 ggr totalt, men här ser ni hur enkelt det är att redigera bilder. Nu påstår inte jag att det är särskilt snyggt gjort, utan ville bara visa hur lätt det är att tappa 10 kilo genom photoshop även för en nybörjare. Tänk vad dom som jobbar med detta kan göra. Tjejer! Vi måste inse hur fejkade alla bilder är, både i tidningar och på nätet, och börja inse att vi är fantastiska precis som vi är. Jag är inte emot att man redigerar bilder men vill bara påpeka vilken press dessa bilder sätter på alla kvinnor, inklusive mig själv. För helt ärligt känner jag ju mig själv lite snyggare på bilderna längst upp. Vad tycker ni om alla retuscherade bilder? Ska dom märkas, förbjudas eller är det upp till oss själva att inse att de är retusherade?

2 kommentarer
Sophie

Jag gillar dina armar och ben mycket mer på orginalbilderna! =)

marie

fortsätt på den tanken Becka! vet att gymnasieskolor har/är på gång att införa en teoretisk del på sina mediekurser, där bla detta ska tas upp. Medias makt är skrämmande stor.