Träningsvärk

Tiden bara rullar på. Jag har haft heldagar i skolan hela veckan och likadant imorn, dessutom var jag och dansade i tisdags. Kändes sjukt att vara i en danslokal igen efter att inte ha dansat på över 4 år. Jag dansade två pass, ett lyrical jazz och ett modern dans. Har aldrig varit på så seriösa danspass någonsin innan. Passen varade en timme varav vi ägnade 45 min till olika teknikövningar. Det var dock roligare än det låter men väldigt jobbigt. Kändes lite nervöst bara på första passet med lyrical jazz som var en fortsättninggrupp att vi bara var tre stycken när vi skulle börja, eftersom jag aldrig dansat det innan. Jag var väl inte den mest graciösa men det gick väl an. Lite lite osmidig sådär när vi skulle ner på golvet och härja. Min kropp är inte van vid jobbigare arbete än att gå, ligga och stå för tillfället. Vilket känns i kroppen idag, benen är hyfsat stela och blåmärken på knäna har börjat komma fram. Idag skulle jag egentligen testat en fortsättningsgrupp i modern dans men kände att det inte riktigt var något för mig så sket i det. Imorgon blir det street och hiphop. Det ska bli riktigt skoj. Lite fart och fläkt, tror det passar mig bättre. Eftersom jag inte dansat det heller så mycket hoppas jag nivån inte blir för svår, men skaka lite på rumpan borde inte vara något problem. Sen på kvällen imorn blir det lite skitsnack och vindrickning med tjejerna. Det finns även en stor sannolikhet att kvällen slutar på XoY, men man vet aldrig. Nu ska jag surfa vidare på svt-play som har blivit nya favorit sidan eftersom jag inte får in några kanaler på min tv. Måste dock säga att ett liv utan reklamer känns fantastiskt.  
0 kommentarer